Všetky oznámenia o vyhlásení týchto verejných obstarávaní (okrem dnešného) boli odoslané pred tým ako nadobudlo účinnosť ustanovenie novely v § 155 h ods. 2. To nadobudlo účinnosť 2. 1. 2012.
To, že aukcie budú povinné sa vedelo 9 mesiacov.
Aj to, že prechodné ustanovenie je právne nedokonalé, lebo umožňuje viacerov výkladov.
To nikoho nenapadlo, že každé takéto verejné obstarávanie je spochybniteľné a napadnuteľné !!!
Nikomu nevadí, že sa tvorí priestor na korupciu?
Dúfam, že je všetkým jasné, že neuskutočnenie elektronickej aukcie môže mať zásadný vplyv na výsledok verejného obstarávania !!!
Kto má záujem na tom, aby to takto (ne)fungovalo?
Je to ako v zlom sne.
Po zákone č. 58/2011 Z. z. bolo prijatých šesť nepriamych noviel zákona o verejnom obstarávaní. V ani jednej sa nenašiel priestor na opravu.
Situáciu mohol zachrániť aspoň Úrad pre verejné obstarávanie.
Ale ten stále čaká na Godota. Na premiérkou Radičovou sľubovaného nezávislého odborníka. Na prvého nepolitického predsedu.
Stačilo len včas zatvoriť Vestník verejného obstarávania a nepríjímať elektronické oznámenia. Nestalo sa.
Ešte 3 dni po účinnosti novely vyšli vo vestníku desiatky oznámení, pri ktorých nie je jasné, či je dodržaný zákon o verejnom obstarávaní.
Prečo Úrad pre verejné obstarávanie ešte stále nemá nezávislého a nepolitického predsedu?
Prečo sú elektronické aukcie na obtiaž?
Cui bono?